zaterdag 10 maart 2012

Mijn 3 favoriete concepten

Hier onder bevinden mijn Top 3 concepten:

1) Enchanting through foodshaping : Instand freeze dessert sculpture's

Het is dus de bedoeling om eetbare decoratie te maken bij het dessert. Deze zorgt dan voor een extra gevoel en het zal ook misschien mooier presenteren.

Een voorbeeld:
Een chocolade boom. Aan de takken kan men bijvoorbeeld fruit hangen. De tak kan dan samen met het fruit worden afgebroken en samen worden opgegeten. Als de boom begint te smelten, dan zal de gesmolten chocolade aan de voet kunnen worden geconsumeerd.


2) Surprising through flavor changing: huishoudelijke gastrovac

De gastrovac is een keuken apparaat dat in restaurants word gebruikt op te vacuumkoken. Maar het heeft ook een ander doel, namelijk de smaak van het voedsel er uit halen en er een nieuwe smaak in stoppen, zonder dat de vorm en textuur van het eten veranderd (impregneren van voedsel).

Ik zou dit dan willen toepassen vooral voor desserts, zodanig dat het nog compact kan blijven.

Voor dat dit zou werken zijn er enkele eisen:
- Veiligheid
- compact (dus niet al te groot)
- makkelijk te gebruiken
- voor wat te gebruiken? (alles, fruit/desserts, ...)




3) Fun and learning by interactivity:  Interactieve keukenblad

Ok, Dit is iets dat waar al vaker is aan gedacht. Maar ik wil me vooral focussen op
jonge mensen en kinderen die willen leren koken, maar dan op een leuke en interactieve manier zonder al te veel materiaal te moeten hebben. (geen kook boeken).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten